Viete ako písať obsahovo hodnotné články?

Pre vašu lepšiu viditeľnosť na internetových vyhľadávačoch ale aj pre upútanie návštevníkov je dobré vedieť napísať pútavý článok.

Viete ako písať obsahovo hodnotné články?
(zdroj: unsplash.com)

Každá SEO agentúra vám určite poradí, že pri písaní článkov a tvorbe textu vôbec nie je dôležité len ich množstvo ale aj to, aby návštevníkov vašich webov zaujali. A to všetko ocení aj internetový vyhľadávač Google.

Pútavý nadpis

Aj keď vás stáli SEO služby zaujímavý finančný balík, celá SEO optimalizácia môže poriadne stratiť na kvalite, ak váš obsah nebude nikto čítať. Každý článok by mal mať v prvom rade teda zaujímavý nadpis. Ide o prvú vec, ktorú váš potencionálny čitateľ uvidí. A presne tu je šanca na to, aby sa dostal aj k samotnému pokračujúcemu textu. Preto by ste mali v rámci nadpisu predstaviť to, čo čitateľa čaká a možno aj to, aký problém sa chystáte vyriešiť. Buďte však struční, so slovami v nadpise to nepreháňajte. Veľmi dobrou radou je sa v nadpise opýtať otázkou.

Začnite zostra

Článok nezačínajte omáčkami. Na vtiahnutie čitateľa do deja a pre jeho udržanie pozornosti máte nanajvýš pár viet. Dajte mu vedieť, že práve toto je článok, ktorý sa mu oplatí čítať. Opäť hneď na začiatku položte otázku a prinúťte ho čakať na odpoveď. Zaujímavým trikom je skúsiť ponúknuť prekvapivý fakt, možno aj nejakú tu kontroverziu.

Buďte struční

To naozaj neplatí pre nadpis. Využívajte kratšie vety a hlavne odseky. Ak budú dlhé, textu bude nečitateľný. Navyše sa môže stať, že takto si čitateľ povie, že na tento článok proste nemá čas. Kratšie vety ho vtiahnu do deja a povzbudia k rýchlemu tempu čítania. Zabudnite na kvetnatú prózu, zrejme nejde o žiadne veľké umelecké dielo.

Kontrola a ešte raz kontrola

Nebojte sa svoj text upravovať, aj keď sa vám bude každá veta zdať kľúčovou. Tá kontrola po samom sebe je oveľa dôležitejšia ako samotné písanie. Skúste sa presvedčiť, či ste sa v texte neopakovali alebo úplne nezacyklili.

Dôležitosť vhodného formátu

Nie všetky články musia vyzerať na jedno kopyto. Niekedy sa môže hodiť využiť očíslovaný zoznam, je predsa známe, že názvy z číslami generujú viac kliknutí. V tomto smere môže veľmi pomôcť aj formátovanie článku ako návodu. Zvážte, čo bude najlepšie fungovať z hľadiska prezentácie vašich myšlienok.

Stratégia využívania kľúčových fráz

SEO optimalizácia proste miluje kľúčové slová. Treba ale myslieť na to, že Google veľmi rád penalizuje weby za nadbytočné kľúčové slová. Dbajte skôr na pútavý obsah a netlačte ich do textu nasilu a v každej druhej vete. Využite hlavnú kľúčovú frázu do nadpisu a tie sekundárne v podnadpisoch či samotnom texte. Netreba na nich zabúdať, vždy budú mať svoju silu. No pracujte s nimi s rozumom a nechajte čitateľa vychutnať si aj vaše myšlienky. Google sa vám za to odvďačí.

Komerčný článok