Foto: pexels.com

Ak máte diagnózu vysokého krvného tlaku, tak je to jasným náznakom toho, že to možno preháňate so solením. Avšak to nie jediná negatívna stránka stravy plnej sodíka.

Zdá sa vám, že dokonca aj niektoré superslané jedlá vám spôsobujú zvláštny pocit – alebo dokonca vyložene nepríjemné pocity. Tu sú štyri prekvapujúce krátkodobé príznaky, ktoré môžu vzniknúť, ak budete konzumovať priveľa soli.

Časté močenie

Nadmerné pitie vody môže byť dôvodom, prečo tak často močíte. Viete, že konzumácia veľkého množstva soli môže mať rovnaký efekt? Keď skonzumujte priveľa soli, vaše obličky musia začať mimoriadne pracovať, aby sa zbavili nadbytočnej soli. Takže nakoniec močíte viac ako obvykle.

Pretrvávajúce bolesti hlavy

Nedávna štúdia publikovaná v BMJ zistila, že dospelí s denným príjmom 3500 mg sodíka trpeli o tretinu častejšie bolesťami hlavy, než tí, ktorí prijali iba 1500 mg. Existuje tu silná väzba medzi vysokým krvným tlakom a bolesťami hlavy. Táto štúdia zistila, že títo silní jedáci soli mali častejšie bolesti hlavy dokonca aj vtedy, keď ich krvný tlak bol normálny. Ak máte pocit, že vaša hlava ide explodovať, mali by ste priškrtiť príjem soli.

Konštantný smäd

Soľ je jedným z dôvodov, prečo máte sucho v ústach. Po naplnení jedlami s vysokým obsahom sodíka začne vaše telo cítiť, že vaše hladiny soli a vody nie sú v rovnováhe. Podľa Movassaghi je potrebné vyrovnať túto nerovnováhu pitím väčšieho množstva vody. Váš mozog vyšle signály smädu, aby ste vypili viacej vody a vrátili veci späť do normálu.

Zahmlenie mozgu

Ak zjete veľa soli, môžete skončiť dehydratovaný. Dehydratácia môže ovplyvniť vašu schopnosť jasne uvažovať. Ako bolo zistené v štúdií Journal of Nutrition, keď boli ženy mierne dehydratované, tak dopadli horšie v kognitívnych testoch, ktoré merali koncentráciu, pamäť, uvažovanie a reakčnú dobu, v porovnaní s tým, keď boli dostatočne hydratované.

Čítať viac:  Foto: Táto rastlina vám vo vašej domácnosti môže zabiť dieťa za menej než minútu a dospelého do 15 minút!

Ako vyriešiť problémy nadbytočnej soli:

Bez ohľadu na to, s akým príznakmi bojujete, jedným z najlepších spôsobov ako zahnať sodík je obmedziť spracované potraviny a piť viacej vody. To umožní, aby sa vaše telo spamätalo a dostalo sa do rovnováhy. Keď sa hladiny sodíka vrátia do normálu, mali by ste sa pokúsiť kontrolovať váš príjem soli. Podľa amerických stravovacích noriem by ste mali denne prijať menej ako 2300 mg sodíka.

ZDIEĽAŤ NA FACEBOOK
Diskusia. Čo si o tom myslíte?